Kiire, stressi ja ärsyttäviä asiakkaita - ei hyvä yhdistelmä. Olen oikeasti aina mukava asiakkaille, mutta tänään kyllä meinasin kilahtaa useammankin kerran. Aasiakas no 1 soittaa, kyselee hyvin tarkkoja tuotekuvauksia, selitän hänelle tuotteesta parhaani mukaan ja kun hän ei silti ymmärrä (kyseessä hieman tekninen laite, mutta ei kuitenkaan älyttömän hankala) selitän toisen, kolmannen ja neljännen kerran hitaasti, rauhallisesti ja eri tavoin. Kun asia ei aukea, kyselen tarkemmin mihin hän laitetta aikoo käyttää - hän vastaa, että ei tiedä?? Lopuksi hän tokaisee tilaavansa laitteen ja jatkavansa oluen juontia, kun ei ole muutakaan tekemistä. Yhtäkkiä on hyvin selvää, miksi ymmärrys oli vähän kateissa...

Aasiakas no 2 on soittanut pari päivää aiemmin kysyäkseen lasisen terraarion mittoja pakkauksessaan tietääkseen mahtuuko se hänen autoonsa - muistan mitanneeni sen tarkkaan. No hän saapuu paikalle ja koittaa mahduttaa sitä hyvin pienikokoiseen autoon, jonka ovi ei aukea kunnolla ja jonka penkkejä ei saa kaadettua. Eikä se sinne meinannut mennä. Asiakas saa kuningasajatuksen, että siitä otetaan kaikki ulkoinen pakkaus (= kaikki lasia suojeleva) pois. Ja hän aikoo ajaa sen kanssa 200 km matkan, niin että se on ilman mitään suojaa takapenkillä. Yksikin töyssy ilman suojausta ja terraario on varmasti palasina. Noita terraarioita lähetetään vielä enemmän suojattuina kotiinkuljetuksesta maksaneille asiakkaille ja niitä särkyy silti. Sanoin kyllä, että ei kannata ja että terra on sitten täysin omalla riskillä (ei olisi ensimmäinen kerta kun itse väärin terraa kuljettanut asiakas on koittanut rikkoontunutta reklamoida). Tähänhän asiakas vastaa, että ei se mitenkään takapenkillä särjy... Asiakkaalla on mukana tyttärensä ja minä olen myös auttamassa, mutta hän värvää myös viattoman ohikulkijan auttamaan terraarion saamisessa autoon. Terraarion, joka painaa korkeintaan 10kg ja mitatkin eivät ole hirveät, terraarion, jota saisi parhaiten käsiteltyä yksin. Monta kokkia ei todellakaan auta lastaamaan järkyttävän pienestä ovesta terraariota sisään ja työaikaani valuu hukkaan älyttömän paljon. Lopulta se on sisällä ja asiakas palaa liikkeeseen maksamaan sitä. "Taisi olla joku mittausvirhe kun ei se meinannut mennä" Joo, mutta ei minulla!!! argh. Veikkaan, että huomenna tulee joko soitto tai sähköpostia särkyneestä terraariosta ja valituksia siitä, että olemme jostain syystä tähän syyllisiä...